חניונים סגורים עלולים להפוך לאזורים מסוכנים כאשר גזי פליטה מצטברים ואינם מאווררים כראוי.
פחמן חד-חמצני הוא הנפוץ ביותר בגזי הפליטה, אך יש גם פוטנציאל לחנקן דו-חמצני ממנועי דיזל ובמתקנים מודרניים יותר, הצטברות מימן מתחנות טעינת רכבים חשמליים.
מערכת גילוי גזים מסוכנים למתקני חנייה
כדי לספק מתקני חניה בטוחים ולמזער את עלויות האנרגיה הקשורות להפעלת מערכת האוורור, נדרש מערכת גילוי גזים מסוכנים.
כדי לספק אוויר צח ולהוציא את האוויר המזוהם מהמתקנים, בדרך כלל משתמשים במאווררים.
זה לא כלכלי או מעשי להפעיל את המאווררים ברציפות, שכן בלאי מקצר את חיי המנוע, שירותי תחזוקה גבוהים יותר נדרשים וצריכת האנרגיה לא רק יקרה אלא גם לא ידידותית לסביבה.
עבור מבנה חניה קטן עד בינוני, בקר cGas-SC עצמאי של Critical Environment Technologies עם חיישן אלקטרוכימי פנימי לפחמן חד-חמצני (CO) וחיישן אלקטרוכימי פנימי לחנקן דו-חמצני
(NO2) מציע את התכונות והפונקציונליות להבטיח סביבה בטוחה לנשימה.
חניונים משתנים בגודל, במבנה ובמספר המכוניות בשימוש. כאשר מתכננים התקנה ומיקומים לכל בקר cGas-SC, יש לשקול את דפוסי זרימת האוויר, הכניסות למתקן החניה, המעליות, מאווררי פליטה, מאווררי אוויר נוספים וכל מקורות אחרים של זרמי אוויר פעילים ישפיעו על יכולת החיישן לקרוא את רמות הגז בצורה מדויקת.
חיישנים צריכים להיות ממוקמים באזורים עם אוויר עומד, שבהם יש מעט או אין תנועת אוויר כלל, ובאזורים עם זרימת אוויר אך לא במסלול של אוויר בתנועה מהירה.
עבור רוב היישומים של פליטת רכב מסחריים, כל חיישן יעקוב אחר שטח של 400 עד 800 מטר מרובע, או רדיוס של 10 עד 20 מטר. כל cGas-SC(יחידת אתרעה לגילוי גז) צריך להיות מותקן בגובה ה"נשימה" של בני אדם, 1 מטר עד 2מטר מהרצפה,
בגובה שבו רוב האנשים נושמים. ניתן להתקין את ה-cGas-SC על גב עמוד או על קיר, רצוי במקום נסתר כדי להפחית את הסיכוי לחבלה.
כמה דוגמאות של תצורות אופייניות עבור cGas-SC עם שני חיישנים פנימיים, אחד לפחמן חד-חמצני (CO) ואחד לחנקן דו-חמצני (NO2), יהיו כדלקמן:
• מתוכנן עם אזעקה נמוכה כדי להפעיל את המגען הראשון שידליק את מאווררי הפליטה כדי להוריד את רמת הגז לרמה מקובלת, ואזעקה גבוהה שתפעיל את המגען השני להפעלת צופר/הבהוב מרחוק.
• מתוכנן עם אזעקה נמוכה כדי להפעיל את המגען הראשון שידליק את מאווררי הפליטה ואת מאווררי האוויר כדי להוריד את רמת הגז לרמה מקובלת, ואזעקה גבוהה שתפעיל את המגען השני להפעלת צופר/הבהוב מרחוק.
• מתוכנן עם אזעקה נמוכה וגבוהה כדי להפעיל את המגענים הראשון והשני לאחר מכן שמפעיל מאוורר דו-מהירתי במהירות נמוכה ובמהירות גבוהה. (דבר זה דורש חיבור כוח נכון של המאווררים עצמם).
המגענים יכולים להיות מתוכנתים להפעיל את הציוד או לעכב את ההפעלה של הציוד למשך זמן לאחר הפעלה של אזעקה נמוכה (עד 20 דקות). זה מאפשר למאווררים להגיע למהירות ולהישאר פועלים לפני שהם נכבים אם האזעקה הופעלה על ידי רכב עומד בסביבה או מספר רב של מכוניות שנכנסות/יוצאות באותו זמן,לדוגמא כאשר העובדים מתחילים ומסיימים את עבודתם בבניין שבו נמצא החניון.
שימוש בתכונות העיכוב של המגענים להפעלת מערכת האוורור שומר על הפעילות התקינה של הציוד ומפחית את עלויות האנרגיה בכך שלא מחייב הפעלת המאוורר ברציפות.
ל-cGas-SC(
יחידת אתרעה לגילוי גז) יש גם אפשרות לעיכוב ההפעלה של האזעקה הפנימית (עד 20 דקות).
ה-cGas-SC מציע עד 3 ערוצים ויכול להיות מתוכנן עם חיישן גז דליק מרוחק (ESH-A) אם נדרש, לדוגמה, אם המתקן חניה מתופעל על ידי כלי רכב מונעי פרופן או מצויד בתחנות טעינת רכבים חשמליים שגורמות להצטברות מימן, או אם המתקן נבנה על אתר מזבלה ישן וגז מתאן עשוי להוות בעיה.
מכשירי אזעקה ויזואליים וקוליים מרוחקים כגון RSH-24 יכולים להיות מחוברים למגען 2 ולהיות ממוקמים באזור שיתריע בפני הצוות המתאים של החניון. מערכת cGas-SC המותקנת מוגדרת במלואה, מתוכנתת, מכוילת ונבדקה לפני שהיא נשלחת מהמפעל. היא מוכנה להתקנה עם ההגעה ולהפעלתה לאחר תקופת הניסוי.